La 38 miliarde lei vechi se ridica prejudiciul inregistrat, de la inceputul anului si pana in prezent, de Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA. 1.545 cazuri de distrugeri si sustrageri ale unor elemente din instalatiile de siguranta circulatiei, de telecomunicatii si de electrificare, au fost constatate fata de 1.269 inregistrate in aceeasi perioada a anului 2004. In concluzie, furturile si devastarile de echipamente si instalatii de semnalizare feroviara au luat amploare in 2005, fiind identificate o serie de zone critice de pe infrastructura feroviara cum ar fi: sectiile de circulatie Petrosani - Subcetate, Livezeni - Lupeni, Brasov - Sighisoara, Calarasi - Ciulnita, Lehliu - Fetesti, Fetesti - Medgidia - Constanta, complexul CFR Bucuresti, complexul CFR Ploiesti si complexul CFR Timisoara. Elementele vizate sunt cablurile, inductoarele de cale, conexiunile electrice, bobinele de joanta, pichetii cu aparataj, transformatoarele si blocurile electronice. Au fost situatii cand sustragerile au fost facute si din depozitele situate de-a lungul caii, de pe liniile inchise circulatiei materialului rulant, dar si de pe linii deschise circulatiei si manevrei trenurilor, fapt ce constituie un evident pericol pentru siguranta circulatiei. Aruncarea bucatilor de fier vechi din vagoane conduce la deteriorarea elementelor exterioare ale instalatiilor de semnalizare, centralizare si blocare, ca si a celor fixe. Pentru savarsirea acestor fapte, potrivit Legii 289, intrata in vigoare in octombrie a.c., autorii risca pedepse de maximum 20 de ani de inchisoare ori amenda intre 300 si 15.000 RON. La 38 miliarde lei vechi se ridica prejudiciul inregistrat, de la inceputul anului si pana in prezent, de Compania Nationala de Cai Ferate "CFR" SA. 1.545 cazuri de distrugeri si sustrageri ale unor elemente din instalatiile de siguranta circulatiei, de telecomunicatii si de electrificar