Editia de anul acesta a Zilelor Filmului Italian la Bucuresti (21-27 octombrie) a grupat filme vechi si noi sub titlul Mari actori de ieri si de azi. Numele e mai mult un pretext de a prezenta cateva capodopere în copii restaurate, plus cateva filme recente de calitate. El (numele mini-festivalului) ar fi putut fi la fel de bine Mari actori, mari regizori sau oricare altul. Ceea ce conteaza sunt filmele aduse de Veronica Lazar, filme care, inca o data, au facut sala plina. Surprinzator si imbucurator, pentru ca unele din ele sunt programate de 2-3 ori pe stagiune la Cinemateca, altele pot fi vazute la TV... Au fost 3 filme recente si 5 clasice si invitat vicepresedintele Asociatiei Criticilor de Film din Italia - Piero Spila.
Le Conseguenze dellamore/Consecintele iubirii (2004), de Paolo Sorrentino (cu Toni Servillo, Olivia Magnani - nepoata Annei) e considerat o revelatie a cinematografului italian, obtinand mai multe premii David di Donatello (Oscarurile italiene) anul acesta: pentru film, regizor, scenariu (Paolo Sorrentino ambele), actor (Toni Servillo), imagine (Luca Bigazzi). E, intr-adevar, un film destul de atipic pentru exuberanta cinematografie peninsulara, care si-a obisnuit spectatorii cu filme galagioase, in care se vorbeste mult si tare (firesc, caci doar sunt meridionali). Exceptia era deja Michelangelo Antonioni, cu a sa criza de comunicare, pe care a reluat-o in mai toate filmele lui, iar Le Conseguenze dellamore are ceva din tusa lui Antonioni. Merge mai departe insa si propune o atmosfera de-a dreptul glaciala, relatiile dintre oameni sunt aproape inexistente. Cadre lungi, statice, voce din off, replici foarte putine si interioare omniprezente creeaza senzatia de claustrare si izolare pe care si-o doreste regizorul. E vorba de un barbat de 50 de ani, pedepsit de Mafie sa se izoleze intr-un hotel din Elvetia, pentru multi ani. Sa t