Problemele de etica in activitatea caselor de brokeraj nu sunt vorbe goale. Ce solutii de management exista pentru a separa activitatea pe care o deruleaza brokerii in interes propriu de cea realizata in beneficiul clientilor?
"Mai important decat consultanTa pe care o primesc este sa stiu ca brokerul cu care lucrez este unul corect. Normal, as prefera ca de fiecare data sfaturile pe care mi le da sa fie in linie cu ce se va intampla pe piata, dar cum aceasta este imposibil, sunt multumit si daca imi introduce ordinele de tranzactionare atunci cand ii spun, si nu atunci cand isi aminteste el si in general daca imi arata ca este interesat si de situatia investitiilor mele, si nu doar de dezvoltarea propriului portofoliu."
Aceasta este una din declaratiile destul de des intalnite in randul investitorilor activi pe piata de capital, mai ales ca brokerii se afla deseori in fata unei tentatii puternice de a acorda o atentie mai mare propriilor investitii decat celor ale clientilor.
Intr-o lume in care conflictul de interese apare in fiecare zi, iar tentatia unor castiguri usoare, dar la limita legalitatii, e mare, diferenta pe termen lung dintre o casa de brokeraj si alta se face la nivelul relatiei personale dintre broker si investitor, si nu la cateva sutimi de procent la comisionul de tranzactionare. Peste tot in lume s-a ajuns sa se impuna unele restrictii in ceea ce priveste activitatea de la "serviciu" a brokerilor. Aceste reguli tin uneori intr-o masura importanta si de un anumit cod de etica, existent de altfel nu doar in cadrul caselor de brokeraj.
In Romania, problema impunerii unor coduri etice, care sa stabileasca pentru brokeri reglementari suplimentare fata de cele legale este inca la inceput, mai ales pentru a preintampina aparitia unor scandaluri legate de cei care nu respecta interesele clientilor. @N_P