Cand parcul auto creste an de an cu 5-10%, iar drumurile pe care le facem cu masina sunt tot mai numeroase si tot mai lungi, nu e de mirare ca asteptam cu urechile ciulite orice noutate despre dezvoltarea infrastructurii rutiere. Anul 2007 ar putea fi inceputul sfarsitului pentru cel mai mare cosmar al soferilor din Romania: lipsa autostrazilor, care face ca un drum de cateva sute de kilometri, banal in alte parti ale continentului, sa se transforme la noi intr-o adevarata aventura
Cand parcul auto creste an de an cu 5-10%, iar drumurile pe care le facem cu masina sunt tot mai numeroase si tot mai lungi, nu e de mirare ca asteptam cu urechile ciulite orice noutate despre dezvoltarea infrastructurii rutiere.
Anul 2007 ar putea fi inceputul sfarsitului pentru cel mai mare cosmar al soferilor din Romania: lipsa autostrazilor, care face ca un drum de cateva sute de kilometri, banal in alte parti ale continentului, sa se transforme la noi intr-o adevarata aventura, consumatoare de timp, bani si nervi.
Vestea buna e data de ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre. “In prezent avem cel putin studii de pre-fezabilitate pentru intreg coridorul IV, de la Nadlac la Constanta. Pana la sfarsitul anului viitor sunt mari sanse sa avem asigurata finantarea si sa finalizam toate procedurile necesare pentru acest traseu”, spune acesta.
Este o certitudine faptul ca in 2006 vor incepe deja lucrarile la autostrada Arad-Timisoara si la varianta de ocolire a Aradului (in total 49 de kilometri), iar in 2007 la Cernavoda-Constanta (52 de kilometri) si la varianta de ocolire Constanta (23 de kilometri), care ar trebui sa fie gata in 2008. In functie de cum vor decurge lucrurile, tot in 2007 vor fi deschise si alte santiere pe ruta Pitesti-Sibiu-Deva-Lugoj-Timisoara. Cele mai mari sanse par sa le