Numarul tot mai mare de transportatori ilegali care folosesc microbuze de 8+1 locuri i-a adus pe marii operatori de transport in sapa de lemn. Fenomenul, care a explodat la granita de Vest, a redus cu 50% numarul clientilor marilor companii de transport. Potrivit legii actuale, microbuzele cu 8+1 locuri sunt asimilate autoturismelor si, prin urmare, sunt exceptate de la licentiere pentru transport. Cu alte cuvinte, aceste autoturisme nu au voie sa faca transport public. Desi Autor
Numarul tot mai mare de transportatori ilegali care folosesc microbuze de 8+1 locuri i-a adus pe marii operatori de transport in sapa de lemn. Fenomenul, care a explodat la granita de Vest, a redus cu 50% numarul clientilor marilor companii de transport.
Potrivit legii actuale, microbuzele cu 8+1 locuri sunt asimilate autoturismelor si, prin urmare, sunt exceptate de la licentiere pentru transport. Cu alte cuvinte, aceste autoturisme nu au voie sa faca transport public. Desi Autoritatea Rutiera Romana spune ca, teoretic, prin aplicarea acestei ordonante, Romania s-a aliniat, din luna martie, la standardele europene in domeniu, transportatorii sustin ca in Europa orice fel de transport comercial, deci si cel executat cu autovehicule sub noua locuri, este posibil, insa trebuie autorizat. Practic, a fost semnalul de pornire pentru o noua afacere. Pe piata, au aparut intreprinzatori care au achizitionat microbuze de 8+1 locuri si au inceput sa transporte persoane in Europa. “Fenomenul este incredibil si a luat proportii. Dupa ce oamenii nostri de la Asociatia Carausilor Particulari din Romania au stat doua saptamani in vamile de la granita de vest, apreciez ca, in acest moment, 50% din transportul international de persoane se realizeaza prin astfel de mijloace de transport”, spune Dragos Anastasiu, general man