Dezvoltarea companiilor low-cost a atras dupa sine cresterea semnificativa a turismului in tarile in care opereaza. Aceasta tendinta s-a vazut cel mai clar la orase: numarul turistilor sositi la Paris a crescut in primul semestru din an cu 9% fata de 2% media pe Franta, in Budapesta cu 11% fata de 7% media in Ungaria, in Dubrovnik cu 22% fata de 8% media pe Croatia. Conform studiului European Travel Monitor, realizat de compania de consultanta IPK International si facut public la World Tr
Dezvoltarea companiilor low-cost a atras dupa sine cresterea semnificativa a turismului in tarile in care opereaza. Aceasta tendinta s-a vazut cel mai clar la orase: numarul turistilor sositi la Paris a crescut in primul semestru din an cu 9% fata de 2% media pe Franta, in Budapesta cu 11% fata de 7% media in Ungaria, in Dubrovnik cu 22% fata de 8% media pe Croatia.
Conform studiului European Travel Monitor, realizat de compania de consultanta IPK International si facut public la World Travel Market Londra, anul trecut europenii au efectuat 356 milioane de calatorii in strainatate, cu durata de cel putin o noapte, cheltuind 323 miliarde de euro. Din numarul total de calatorii, 88% au fost spre destinatii aflate la mica distanta, in timp ce 12% au fost spre destinatii situate in afara Europei. Numarul calatoriilor a crescut cu 4% in primele opt luni din 2005, insa a scazut durata sejurului mediu. Pe de alta parte, sumele cheltuite in vacantele in strainatate in 2005 au crescut cu 1% fata de 2004. Numarul calatoriilor spre destinatii aflate la mica distanta s-a majorat cu doar 4%, in timp ce cererea pentru destinatii in afara Europei s-a dublat. 64% din calatoriile efectuate in 2004 au fost vacante, in timp ce calatoriile de afaceri au ajuns la 11%, iar vizitele la rude si prieteni la 19%. In perioada ianuarie-august 2005, calatoriile de aface