Nobila prin definitie, menirea de a forma tineri artisti imbraca felurite infatisari, mai spectaculoase sau mai discrete, in taina comunicarii de la maestru la discipol. Pentru arta cantului, Maestrul Nobila prin definitie, menirea de a forma tineri artisti imbraca felurite infatisari, mai spectaculoase sau mai discrete, in taina comunicarii de la maestru la discipol. Pentru arta cantului, Maestrul este cel care primeste spre prelucrare un material existent, cu inzestrari native, din care forjeaza un tanar artist, calauzindu-l spre o virtuala cariera scenica. Am urmarit concertul clasei de canto condusa de Eleonora Enachescu, la Universitatea Nationala de Muzica, un periplu de succes reunind doisprezece studenti din ani diferiti, altfel spus "incepatori" si "avansati". Programul, sustinut in Sala Tinerimii romane, acompaniat de Lidia Butnariu si comentat de Irina Constantinescu, dorea alinierea talentelor, vocilor si prezentarea studiului de transformare a fiecarui tanar din speranta in certitudine. Prestatia lor a fost variabila dar, fara a fi nedrepti, cateva nume pot fi pastrate, pentru ideea evolutiei lor in timpul ce urmeaza - Sorana Negrea Stoica, Antoaneta Iordan Bucur, Marian Hanceriuc, Florin Calita, Rodica Vica. Ce am observat, printre aplauzele ce exprimau aprecieri de la colegi, melomani si sustinatorii familisti, apartine modului in care la fiecare dintre interpreti se contureaza elementul educational. Adica poza de glas, frazarea, intonatia, dictia si conturul stilului, repertoriul, pentru a potenta treptat afirmarea artistului. Apreciind stradania sisifica a maestrei lor, Eleonora Enachescu, ma gandeam ca, in acest climat al clasei de canto se reitereaza legenda lui Pigmalion, daruind viata imaginii ideale a Galateei create de el. Numai ca, pentru cei aflati acum pe scena, indemnul sculptorului-profesor de canto pare usor modificat, dupa fiecare pas