Cu ocazia Salonului de la Geneva din 2002, Renault a prezentat in premiera mondiala show-car-ul "Espace Concept". Pionier si lider istoric al vehiculelor monovolum in Europa, Renault dezvaluie cu acest nou concept inovatii majore: o noua evolutie a arhitecturii acestui monovolum pentru a mari placerea la bordul vehiculului, sporirea prestatiilor pentru placerea de a conduce, pentru siguranta si calitate intr-un univers "haut de gamme". Fidela principiilor sale in domeniul design-ului, compania Renault a imaginat un prototip ca un "obiect frumos", cu o personalitate puternica, cu linii alungite, preluand noua identitate vizuala Renault inaugurata de Vel Satis.
Arhitectura monovolumului lansat de Renault in 1984 a revolutionat viata la bordul automobilului asociind modularitatea si luminozitatea prestatiilor "clasice" ale unei berline.
Dotat cu un planseu de 5-7 locuri montate pe sine, habitaclul se declina dupa dorinta intr-un numar infinit de configuratii. Parte integranta a conceptului, Espace este dotat cu o plansa de bord "partajata" al carei sistem de climatizare separat stanga/dreapta degaja un spatiu vast in partea centrala.
In cuvinte succinte, se poate spune ca la baza realizarii "Espace Concept" au stat preocupari pentru confort si liniste, solutii individualizate si optimizate pentru exigentele fiecarui pasager, siguranta individualizata, modularitate, prezenta tehnologiei fiind caracterizata prin sobrietate, ambianta linistitoare, primitoare si calduroasa.
Habitaclul vehiculului aminteste de universul mobilierului contemporan. De asemenea, "Espace Concept" joaca din plin pe cartea transparentei si a luminozitatii gratie celui mai mare acoperis realizat vreodata, cu o suprafata de 2,16 mp, un parbriz panoramic alungit in partea sa inalta si o vasta suprafata vitrata, veritabila fantana de lumina.
Pentru ca se inspira din atri