Lansat anul acesta la Salonul Auto de la Geneva, noul model Mazda5 castiga din ce in ce mai multa popularitate in intreaga Europa. Inovativ, Mazda5 este singurul autovehicul din clasa sa ce este dotat standard cu sistem culisant de deschidere a usilor spate, ce ofera un acces mult imbunatatit la bancheta, fara sa afecteaze comportamentul rutier exemplar sau rigiditatea caroseriei. Ultimul premiu castigat de Mazda5 este Van of the Year 2006, in Danemarca. Modelul s-a detasat net fata de concurenti, cu un avans de 23 de puncte. Clasamentul final a fost urmatorul:
1) Mazda5 91 points
2) Toyota Corolla Sportsvan 68 points
3) Opel Zafira 55 points
4) Lexus RX400h 46 points
5) VW Golf+ 40 points
In spatele acestui premiu se afla Asociatia Daneza de Jurnalisti Auto, aceeasi asociatie ce a clasat Mazda5 pe locul doi in competitia pentru «Masina anului 2005». Anul acesta, cei 12 membri ai juriului au testat masinile timp de doua zile, inainte de a da votul final.
Printre motivele pentru care Mazda5 a castigat "Cel mai bun van al anului" au fost: usi culisante foarte practice, dinamica de drum excelenta (chiar daca masina era incarcata la maximum), siguranta de 5 stele, noi motoare diesel, preturi accesibile si nu in ultimul rand, un spatiu generos de incarcare.
Lansat anul acesta la Salonul Auto de la Geneva, noul model Mazda5 castiga din ce in ce mai multa popularitate in intreaga Europa. Inovativ, Mazda5 este singurul autovehicul din clasa sa ce este dotat standard cu sistem culisant de deschidere a usilor spate, ce ofera un acces mult imbunatatit la bancheta, fara sa afecteaze comportamentul rutier exemplar sau rigiditatea caroseriei. Ultimul premiu castigat de Mazda5 este Van of the Year 2006, in Danemarca. Modelul s-a detasat net fata de concurenti, cu un avans de 23 de puncte. Clasamentul final a fost urmatorul:
1)