Punandu-si la bataie (aproape) intreg farmecul personal, abilitatile si capacitatile de comunicare, Peter Imre, director Corporate Affairs al companiei Philip Morris a incercat ieri, pe durata unui media briefing neconventional, sa aduca argumente in favoarea introducerii unui pret minim de referinta pentru tigari. Critic, acid, amabil dar ferm in a nu raspunde intrebarilor delicate, Imre s-a achitat cu brio de sarcina de a prezenta in cea mai buna lumina posibila intentiile Finantelor. Care transpun in realitate o idee pentru care firma face lobby de sapte ani de zile.
Philip Morris (PM) este de acord cu introducerea unui pret minim de referinta pentru tigari, considerand ca aceasta masura nu incalca reglementarile privind concurenta, a spus Imre, care nu a uitat sa adauge insa nici faptul ca Legea concurentei permite Guvernului sa limiteze competitia pe o anume piata daca aceasta afecteaza sanatatea publica. In aceasta idee, reprezentantul PM a afirmat ca "sustine orice reglementare care are ca efect reducerea fumatului juvenil si egalizarea prin crearea unui mediu de accizare egal pentru toti producatorii". Ba chiar, exprimandu-se plastic, Imre a spus ca daca fiecare tigara produce acelasi cancer, este corect ca toate sa fie accizate la fel.
El a mentionat ca reglementarile sunt stabilite obiectiv, deoarece nu favorizeaza pe nici un producator, chiar daca acelasi Imre recunostea ca orice firma care vinde peste pretul de referinta va fi avantajata.
"In categoria cea mai vanduta intra produse care apartin tuturor producatorilor mari, astfel ca acestia nu vor fi afectati de aceasta masura. In schimb, producatorii mici, care detin marci sub acest pret vor fi obligati sa-si ajusteze preturile si, de aceea vor inregistra o scadere a vanzarilor", a spus Imre. Potrivit unei analize de piata citate de acesta, cota de piata detinuta de marcile aflate sub p