Hyundai va lansa anul viitor in Europa noua gama Santa Fe. Sfarsitul acestui an va aduce in plus lansarea celui mai scump model pe care coreenii l-au vandut pe piata nord-americana.
Dupa ce a depasit anul trecut pragul de 2 milioane de masini vandute, producatorul coreean Hyundai si-a schimbat strategia, anuntand mari schimbari in ceea ce priveste doua dintre cele mai importante modele ale sale - limuzina XG si modelul de teren Santa Fe.
Ultimul dintre acestea va ajunge de anul viitor si pe piata europeana, modificarile fata de generatia precedenta fiind foarte importante.
Mai mare, mai elegant si mai rafinat decat predecesorul sau, noul Santa Fe confirma intentia coreenilor de a se transforma dintr-o marca perceputa ca ieftina, intr-un producator cu o gama completa de automobile.
Dezvoltat in urma unor investitii de 162 de miliarde woni (aproximativ 130 de milioane de euro), noul Santa Fe a avut nevoie de doar 26 de luni pentru a trece de la stadiul de idee in faza finala. Perioada este foarte scurta si se compara cu performantele reusite de producatorii niponi, considerati a fi cei mai prolifici din acest punct de vedere.
"La fel cum predecesorul sau si-a creat o nisa proprie in piata, noul Santa Fe va creste increderea in marca noastra", crede Chung Mong-Koo, presedintele producatorului coreean. Practic, noul model de teren al Hyundai se inscrie in foarte disputatul segment al masinilor cu trei randuri de scaune, semn ca moda inceputa in Statele Unite a inceput sa prinda tot mai mult si pe pietele europene.
Pentru inceput, noul Santa Fe va fi disponibil pe piata coreeana, urmand ca de anul viitor livrarile sa se extinda si in Europa si Statele Unite.
Construit la fabrica din Ulsan, Coreea de Sud, noul Santa Fe va ajunge la nivelul anului viitor la vanzari de 60.000 de unitati pe pi