Romania si China au reluat negocierile pentru constructia soselei de centura a Capitalei si a podului peste Dunare de la Braila, proiecte ale caror costuri sunt estimate la aproximativ un miliard de dolari.
O delegatie comuna a ministerelor Transporturilor si Finantelor, condusa de secretarii de stat Octavian Nechifor Bigiu si Constantin Dascalu se afla in aceasta saptamana la Beijing pentru a discuta cu oficialii chinezi despre metodele de realizare a acestor proiecte de infrastructura.
Guvernarea precedenta a incheiat in anul 2004 acorduri preliminare cu companiile China Road&Bridge Corporation si China Dalian International Corporation Group pentru realizarea prin sistem BOT (investitie chineza initiala, recuperata prin taxa de pod si drum) a podului peste Dunare si a unui segment suspendat din soseaua de centura a Capitalei, menit sa decongestioneze traficul din Bucuresti. Negocierea celor doua proiecte a fost blocata la inceputul anului 2005 de Guvern, pe motiv ca realizarea lor prin atribuire directa a contractelor catre investitorii chinezi nu respecta acquis-ul UE si dauneaza procesului de integrare europeana.
Romania si China au reluat negocierile pentru constructia soselei de centura a Capitalei si a podului peste Dunare de la Braila, proiecte ale caror costuri sunt estimate la aproximativ un miliard de dolari.
O delegatie comuna a ministerelor Transporturilor si Finantelor, condusa de secretarii de stat Octavian Nechifor Bigiu si Constantin Dascalu se afla in aceasta saptamana la Beijing pentru a discuta cu oficialii chinezi despre metodele de realizare a acestor proiecte de infrastructura.
Guvernarea precedenta a incheiat in anul 2004 acorduri preliminare cu companiile China Road&Bridge Corporation si China Dalian International Corporation Group pentru realizarea prin sistem BOT (investitie chineza initiala, recuperata prin ta