Nava Sammarina(Foto: )
Flota maritima comerciala a Romaniei mai numara la aceasta ora doar 12 nave angajate in voiaje internationale. De la inceputul acestui an, cei mai importanti armatori romani – Cosena, Sammarina, Octogon - si-au vandut sau si-au schimbat pavilionul unora dintre navele detinute, astfel ca pe parcursul anului 2005 flota maritima autohtona a pierdut nu mai putin de 7 nave.
In schimb, flota romaneasca, chiar si imputinata, se ridica la standardele europene privind siguranta si securitatea navigatiei, procentajul de retineri ale navelor comerciale sub pavilion romanesc situandu-se la doar 4,7%, a declarat pentru „Replica" Ambroziu Duma, directorul Directiei Inspectii si Securitate Navala din cadrul ANR.
La inceputul anului 2005, flota maritima comerciala a Romaniei numara 19 nave, a precizat directorul DISN din cadrul Autoritatii Navale Romane. Numai ca in mai putin de un an, numarul navelor maritime angajate in voiaje internationale, care mai arboreaza inca pavilionul romanesc, s-a diminuat la 12, in urma vanzarii a nu mai putin de 7 dintre ele, a aratat Duma.
Astfel, societatea Cosena (cel mai mare armator roman) a vandut 3 nave, in timp ce Octogon Shipping - una dintre cele mai vechi companii armatoare autohtone - si-a lichidat practic flota, instrainand si ultimele doua nave pe care le mai detinea.
In privinta cauzei care a determinat vanzarea ultimelor doua nave apartinand companiei Octogon, aceasta consta in faptul ca vapoarele respective erau mai vechi de 20 de ani, iar costurile pentru mentinerea lor la standardele tehnice extrem de ridicate impuse de legislatia maritima a statelor europene si nu numai erau foarte ridicate.
Pe de alta parte, conjunctura favorabila existenta pe piata internationala a navelor seco