Autostrada Transilvania va reprezenta, impreuna cu Coridorul IV si cu Coridorul IX, unul dintre pilonii dezvoltarii infrastructurii din Romania.
Premierul Calin Popescu-Tariceanu a organizat, la Cluj-Napoca, o conferinta de presa in care a declarat ca spera ca renegocierea contractului cu compania americana "Bechtel", constructorul viitorului tronson dintre Brasov si Bors, sa fie finalizate pana la sfarsitul anului.
Seful Guvernului a adaugat ca, de anul viitor, lucrarile vor fi reluate in ritm sustinut.
Tariceanu, care este si presedintele PNL, a precizat, insa, ca din punctul de vedere al aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, prioritara ramane construirea autostrazii pe traseul Coridorului IV european, pentru ca aceasta autostrada ar servi atat interesul national al tarii noastre, cat si interesul general european.
Primul ministru a afirmat ca acest lucru nu inseamna ca pune la indoiala utilitatea autostrazii Transilvania. El a afirmat ca au existat anumite probleme legate de faptul ca unele prevederi ale ordonantei de urgenta adoptata de fostul guvern PSD, prin care era aprobat contractul cu "Bechtel", contravin prevederilor din legea privind achizitiile publice.
Singura solutie legala a fost, sustine Tariceanu, punerea in acord a contractului cu legislatia romaneasc
Cea mai mare problema a fost cea a platilor in avans.
In timp ce in contractul cu "Bechtel" se prevedea faptul ca Guvernul va plati in avans intreaga valoare a lucrarilor facute intr-un an, iar acestea vor fi decontate abia la finalul proiectului, in anul 2012, legislatia romaneasca prevede ca maximul sumei care poate fi achitata in avans poate reprezenta doar 30 la suta din valoarea totala a lucrarilor, iar decontarea trebuie facuta la fin