Debandada rutiera
Cincisprezece oameni si-au pierdut viata, iar a altor patru atarna de un fir de par, dupa accidentul de la Slobozia. 2.500 de politisti au fost sanctionati pentru abateri de la regulile de circulatie greu de trecut cu vederea pana si de colegii lor (betie la volan, viteza excesiva, depasiri neregulamentare, neacordare de prioritate), in 2005, an in care tot politistii se fac vinovati de producerea a aproape 500 de accidente. Legatura intre cele doua stiri? Debandada rutiera. Soselele - si asa o catastrofa, prin starea lor de degradare - devin pe zi ce trece un teren al pericolului public, un loc unde fie neindemanatici care au obtinut cum au obtinut permisul de conducere, fie, cel mai ades, teribilisti dotati cu motoare pe care nu stiu si nu vor sa le stapaneasca pun in grava primejdie restul participantilor la trafic. Inclusiv pietonii, zdrobiti pe trotuar sau pe zebra. Cu o frecventa alarmanta, se inregistreaza accidente cu doua, trei sau mai multe victime. Tirurile fac legea, inlaturand totul din calea lor. Soferii demnitarilor, inclusiv sepepistii, ii baga-n sant pe ceilalti. Aceasta incredibila stare de indisciplina, cu consecinte tragice, nu va putea fi jugulata atat timp cat, iata, chiar politistii sunt cei care o calca in picioare. Sau cat timp medicii legisti vor scoate dintr-un beat crita la volan un abstinent, care ar fi mancat mere acrisoare. Cat timp procurorii ii mangaie pe crestet pe autorii unor grave accidente, iar dupa trei vieti retezate judecatorii suspenda pedeapsa. Ori cat timp capii imstitutiilor implicate - Interne, Parchet, Justitie, Transporturi - nu vor face front comun, punand piciorul in prag.