NE-AM INTERESAT PENTRU TINE Rolul constituirii asociatiilor de proprietari este acela de a reprezenta si sustine interesele comune ale proprietarilor legate de folosirea bunurilor aflate in proprietate comuna indiviza din cladirea care alcatuieste un condominiu.
Asociatia de proprietari este, asa cum o defineste legea, o forma juridica de organizare si de reprezentare a intereselor comune ale proprietarilor unui condominiu, cu personalitate juridica, nonprofit (care nu este constituita asadar cu scop lucrativ), infiintata in conditiile legii. Condominiile pot fi administrate de persoane fizice atestate, angajate cu contract de munca sau de persoane juridice specializate cu care se incheie un contract de administrare.
OBLIGATII Alegerea administratorului trebuie facuta cu mare atentie deoarece acesta trebuie sa prezinte reale garantii morale, materiale si mai ales profesionale, pentru a putea manageria corespunzator fondurile banesti comune puse la dispozitie de proprietari in scopul unei bune gospodariri a condominiului in care traiesc.
Obligatiile administratorului sunt atat cele stabilite prin lege, cat si cele convenite prin contractul incheiat cu proprietarii. Legislatia in vigoare prevede faptul ca pentru administrator sau, dupa caz, persoana fizica gestionara a bunurilor materiale, a mijloacelor banesti sau a oricaror alte valori aflate in proprietatea, folosinta sau detinerea asociatiei de proprietari, adunarea generala a proprietarilor poate hotari constituirea unei garantii suplimentare. Astfel, proprietarii ale caror interese le reprezinta in fata furnizorilor si ale caror fonduri financiare le administreaza pot fi linistiti ca nu exista pericolul ca administratorul (gestionarul fondurilor) sa foloseasca banii in interes personal. Au fost cazuri grave in care administratorul chiar "a plecat" cu toti banii stransi pentru intretinere,