Europa Centrala si de Est devine din ce in ce mai atractiva pentru producatorii de automobile, potrivit analistilor de pe piata auto, dupa ce anul acesta fabricile de ansamblare a componentelor auto din vestul Europei si-au redus capacitatile si au anuntat concedieri masive.
Romania este si ea in vizorul a trei mari producatori auto. Pentru privatizarea fabricii de la Craiova, unde in prezent se produc automobile sub marca Daewoo, si-au anuntat interesul pana acum General Motors (GM), Ford si Renault.
Pozitie neconcurentiala
Lupta se anunta a fi destul de dura. Pe de o parte se afla grupul Renault-Nissan, care ar fi interesat sa preia uzina Daewoo Craiova pentru a-si mari capacitatea de productie a modelului Logan in Romania.
Surse din piata afirma ca nu este exclusa nici producerea de automobile Nissan. Pe de cealalta parte se afla companiile americane GM si Ford. Daca ar castiga Renault, atunci ar ocupa circa 60% din piata, pentru ca Dacia detine o cota de circa 47% din piata, iar Daewoo aproximativ 12%.
"Este important ca intr-o tara sa existe o diversitate a marcilor industriale. Atat Ford, cat si GM ar fi o optiune foarte buna. O alta situatie ar fi in cazul Renault-Nissan, deoarece chiar daca marcile vor fi diferite, pana la urma e un singur constructor, lucru care nu ar fi sanatos pentru economie, pentru consum.
Va dau exemplul Frantei, unde sunt doi producatori - Renault si Peugeot - si lucrurile merg bine sau invers, al Italiei, unde exista doar producatorul Fiat, iar situatia nu e asa de buna", ne-a declarat Dan Vardie, de la Automotive.
Chevrolet Spark la Craiova
"Toti trei competitorii sunt companii extrem de serioase si de importante. Din fericire, nu avem candidati obscuri cum s-a intamplat la Aro sau la Roman Campulung. Cea mai logica continuare a activitatii de la Craiova ar