Cele mai renumite trei branduri din lume: Johnson & Johnson, Ciba Vision si Bausch & Lomb isi disputa primul loc pe piata lentilelor de contact din tara noastra. Conform principalilor jucatori de pe piata romaneasca, tara noastra detine un potential imens in acest domeniu. Dovada sta in faptul ca cele mai renumite trei branduri din lume sunt deja prezente: Johnson & Johnson, Ciba Vision si Bausch & Lomb.
In Romania, un top trei al principalelor branduri de pe piata lentilelor de contact este de fapt acelasi cu cel mondial. Astfel, Johnson & Johnson, prin compania Sover Optica, se afla pe piata de aproape cinci ani, Ciba Vision, prin Optimed Brasov, e de 12 ani pe piata si Bausch & Lomb, prin Visionaria Brasov, din 2004 si Optinova din 1992. In afara acestor trei mari producatori, in Romania mai sunt prezente si marcile Cooper Vision si Sauflon. "In ultimii ani, lentilele de contact sunt tot mai solicitate de clienti, atat pentru corectarea ametropiilor, cat si din motive estetice. Acest lucru se datoreaza in mare parte progreselor tehnologice din domeniu, cat si gamei tot mai largi existente acum pe piata", ne-a declarat Paul Licsor, Managing partner Optiplaza.
PRINCIPALELE PROBLEME. Din cauza lipsei unei institutii care sa-i oblige pe distribuitorii acestor produse la furnizarea de informatii oficiale cu privire la rezultatele inregistrate, atat evolutia generala a pietei, cat si cota de piata a fiecarui distribuitor sunt dificil de evaluat. Cu toate acestea, se poate estima faptul ca majoritatea lentilelor de contact comercializate pe piata sunt inca lentile conventionale si cu inlocuire lunara, aspect generat in principal de puterea scazuta de cumparare a consumatorilor romani, costul lentilelor de contact nefiind acoperit de asigurarile de sanatate (spre deosebire de tarile europene, unde acest lucru exista), dar si de lipsa unei campanii in dome