Societatile de administrare a investitiilor Certinvest si KD Investments au facut primul pas in promovarea fondurilor mutuale prin spoturi televizate.
Aparitia reclamelor la fonduri de invesTiTii vine dupa o pauza de mai bine de cinci ani. Alti administratori de fonduri le-ar putea urma exemplul in perioada urmatoare. Piata fondurilor mutuale pare sa fi depasit in sfarsit perioada dificila pe care acestea au traversat-o in urma scandalului de la sfarsitul anilor ''90 generat de prabusirea Fondului National de Investitii (FNI). FNI fusese ultimul fond care isi facuse reclama pe televizor. Odata cu estomparea ecourilor produse de acest scandal, prejudecatile romanilor cu privire la fondurile de investitii au inceput si ele sa dispara, spun administratorii, iar numarul de investitori in fonduri mutuale s-a majorat simtitor.
Pe acest lucru au mizat si cei doi administratori de fonduri cand au decis sa-si lanseze primele reclame. Conform reprezentantilor celor doua societati, aceste campanii de promovare vizeaza in primul rand educarea publicului si popularizarea fondurilor mutuale ca alternativa de investitii.
"Noi incercam sa investim mai degraba in educarea publicului, care nu stie inca cum functioneaza fondurile mutuale si ce randamente ofera investitiile in titluri de fond", a declarat Eugen Voicu, presedintele Certinvest. "Din acest motiv, campania noastra isi propune sa arate tocmai care sunt performantele fondurilor mutuale", spune el.
"Nu vrem sa fim agresivi si sa ne promovam neaparat produsele proprii. Vrem doar sa dam mesaje prin care sa aratam publicului ca fondurile mutuale reprezinta o alternativa de investitii serioasa", a aratat si Ion Mincu-Radulescu, presedintele KD Investments, parte a grupului sloven KD Group.
Aceste campanii de promovare implica un efort financiar semnificativ din partea