In preajma Sarbatorilor de iarna incep sa-si faca aparitia in Bucuresti persoane care suna pe la usile apartamentelor si ofera spre vanzare diverse marfuri. Preturile sunt mici, dar produsele, de cele In preajma Sarbatorilor de iarna incep sa-si faca aparitia in Bucuresti persoane care suna pe la usile apartamentelor si ofera spre vanzare diverse marfuri. Preturile sunt mici, dar produsele, de cele mai multe ori, au termenul de garantie depasit. ,Agentul" pune omului un pix in palma, anuntandu-l, ca la televizor, ca este fericitul posesor al unui ,maaare premiu". Acest lucru este posibil insa numai daca va cumpara, la ,superoferta", doua fete de perna cu pisici, un globulet de pom si un breloc de chei. Abia atunci poate intra in posesia ,premiului": o pijama in culori variate, pe alese. Oferta e bogata: strecuratori, cescute de plastic, lingurite din inox, ceasuri cu baterie, rame de tablouri, servetele, spumant de baie, tampoane, globulete, fete de masa, garnituri de pat, brichete, lumanari, chiar si tamaie. Gospodinelor, ramase fara bigudiuri si cutite inainte de sarbatori, li se face un cadou tocmai bun: sase bigudiuri dolofane din plastic moale, invelite in tipla, la 10 lei noi, si sase cutite cu zimti, 5 lei. Insa pot beneficia de ele numai cele care cumpara pe deasupra si o patura pufoasa la pretul de ,numai" 45 lei. Curat chilipir! Nimeni nu controleaza acest gen de negot, iar agentii nu sunt angajati la nici o firma. Isi confectioneaza singuri legitimatii, cumpara din angrouri marfa ieftina si pornesc la treaba. Gentile lor sunt pline de jucarii chinezesti defecte, masline amare ca fierea, dar varate in vid ca sa nu le poti gusta, cafea mucegaita, mandarine, napolitane expirate, ciocolata si biscuiti, toate la preturi ce par mici la inceput. Siretlicul consta in faptul ca nu se ofera niciodata un singur produs, ci mai multe, iar omul crede ca e in castig. In