Dezavantajate de faptul ca nu se afla nici pe traseul Coridorului IV Paneuropean, nici pe ruta autostrazii ?Transilvania?, cele doua judete din nordul Transilvaniei, Satu Mare si Maramures, mizeaza pe un drum expres care sa faca legatura, via Ungaria, cu autostrazile occidentale. Drumul expres are minim patru benzi de circulatie si multe din caracteristicele unei autostrazi, fara a fi insa o autostrada ?pur-sange?.
Judetele Maramures si Satu Mare isi construiesc propria legatura la reteaua europeana de autostrazi
Dezavantajate de faptul ca nu se afla nici pe traseul Coridorului IV Paneuropean, nici pe ruta autostrazii ?Transilvania?, cele doua judete din nordul Transilvaniei, Satu Mare si Maramures, mizeaza pe un drum expres care sa faca legatura, via Ungaria, cu autostrazile occidentale. Drumul expres are minim patru benzi de circulatie si multe din caracteristicele unei autostrazi, fara a fi insa o autostrada ?pur-sange?.
Dezvoltare regionala
Autoritatile maramuresene nu au stat cu mainile in san cand au vazut ca autostrazile prevazute sa se construiasca in Romania trec destul de departe de Baia Mare. Asa s-a ajuns la o colaborare intre autoritatile din Satu Mare si Maramures pentru realizarea unui drum expres care sa lege nordul tarii de autostrada M3 din Ungaria, pe ruta Baia Mare ? Satu Mare ? Vaja.
Ideea a prins contur in 2002, cand presedintele Euroregiunii Carpatica a fost Pamfil Berceanu, vicepresedintele Consiliului Judetean Maramures. Deja era evident ca autostrada care va lega Bucurestiul de Europa de Vest va trece mai la sud de judet, asa ca s-au cautat variante de eliminare a acestui neajuns. ?Ideea acestui drum rapid, cu patru benzi de circulatie, care sa aiba caracteristicile unei autostrazi, ni s-a parut cea mai buna varianta. Si atunci, ca si acum, realizarea acestui drum reprezinta un mare avantaj pentru