(Foto: )
Rosia Montana; 3 decembrie 2005 - Alburnus Maior are placerea de a anunta ca National Geographic Channels International (NGCI) a retras de pe postul sau toate spoturile publicitare pentru proiectul minier de extragere a aurului de la Rosia Montana al Gabriel Resources.
Decizia a venit dupa ce Alburnus Maior a informat NGCI in privinta adevaratului impact pe care proiectul Gabriel l-ar produce, daca ar fi vreodata implementat.
Gabriel Resources (TSX: GBU) este o companie miniera canadiana de mica dimensiune, limitata financiar si neexperimentata care intentioneaza sa stramute localnicii din Rosia Montana pentru a realiza cea mai mare mina de aur de suprafata din Europa.
Compania miniera Newmont (NTSE: NEM) detine 10.8% din actiunile Gabriel Resources. Inca de la inceputul sau, acest aranjament a fost asaltat de scandaluri, probleme operationale si opozitie vehementa pe plan local, national si international. Potrivit unor sondaje de opinie (realizate de catre ZIUA, OTV), procentul cetatenilor romani care se opun proiectului Gabriel variaza intre 95% si 98%.
In noiembrie 2005 Gabriel a anuntat lansarea unei noi campanii de comunicare in Romania cu scopul de a schimba opinia publica in privinta proiectului sau de la Rosia Montana (RMGC).
Acesta campanie a inclus cumpararea de spatiu publicitar la cele mai importante televiziuni din Romania precum si la posturi TV satelit pentru mediatiza meritele celei mai mari mine de aur din Europa, care ar fi construita intr-o zona intens populata si care ar folosi metoda cianuratiei. Publicitatea pentru aceasta deja notorie afacere a Gabriel a fost difuzata si de catre National Geographic Channel care face parte din National Geographic Society.
Aceste spoturi publicitare au dat nast