Producatorii de vin din Republica Moldova vor sa cucereasca mai intai piata romaneasca pentru a putea intra, ulterior, pe cea europeana. "Unde-s multi puterea creste", acesta este principiul producatorilor de vinuri din Republica Moldova, care incearca sa cucereasca piata romaneasca.
Dupa ce a ajuns numarul unu pe piata de vinuri din Rusia, Republica Moldova tinteste mai sus, spre Europa, prin intermediul Romaniei. Lansarea vinurilor basarabene in Romania va avea loc in Piata Constitutiei in perioada 10-11 decembrie 2005, la Festivalul Vinului Moldovenesc, unde vor participa de intreprinderi vinicole din Basarabia. Deschiderea oficiala va avea loc in prezenta presedintelui Republicii Moldova, Vladimir Voronin, si al Romaniei, Traian Basescu. Evenimentul este organizat de Agentia Agroindustriala "Moldova-Vin", Camera de Comert si Industrie din Republica Moldova, in colaborare cu Camera de Comert si Industrie Bucuresti.
IMPREUNA. "Dorim sa ne apropiem mai mult de Romania din punct de vedere economic. Intreprinderile de vinificatie au incercat fiecare in parte sa cucereasca aceasta piata, insa nu au reusit, de aceea am decis sa intram pe piata cu toti odata", a declarat Iurie Mudrea, specialist in relatii publice la "Moldova-Vin" la Chisinau. "Piata CSI (n.r. - Comunitatea Statelor Independente) a fost mai simplu de cucerit. Calitatea vinurilor moldovenesti corespunde cerintelor UE, de aceea dorim sa intram si pe aceasta piata prin intermediul Romaniei", a declarat Stefan Calancea, vicedirector general "Moldova-Vin". Ca pret, vinurile moldovenesti se vor situa intre cele romanesti si italiene, adica in jur de 14 RON sticla.
CRESTEREA CERERII. In prezent, in Moldova sunt 110.000 ha de vita de vie productive, in timp ce la noi in tara sunt 100.000 ha de vita nobila. Doar 58% din vinul produs in Romania este din vita nobila. Moldovenii vor sa exporte