La scurta vreme dupa aniversarea zilei sale de nastere - 11 octombrie a.c. -, "Leul de argint" al filmului romanesc ne face un dar: un film tulburator, rascolitor, care te urmareste multa vreme dupa ce ai iesit din sala de cinema.
Pentru mai tinerii nostri cititori, sa spunem ca inca din anul in care a absolvit Institutul de Teatru si Film, Pita s-a remarcat cu filmul "de diploma" La vie en rose, prezentat la sectia "Opera prima", chiar si la Festivalul International al Filmului desfasurat la Mannheim in 1969. Cariera lui stralucita incepe insa odata cu Nunta de piatra - film antologic, realizat in colaborare cu Mircea Veroiu - si se continua cu alte filme de mare audienta si rasplatite cu premii, printre care Duhul aurului, Filip cel bun, Bietul Ioanide, Concurs etc. Filmul Hotel de lux, realizat in 1992, ii aduce premiul "Leul de argint" la prestigiosul festival de la Venetia. Pita este elogiat si premiat pentru pelicule precum Pepe si Fifi, pentru Omul zilei. In primavara acestui an, Pita da din nou lovitura cu filmul Second hand, in care intreprinde un fel de vivisectie a lumii interlope din Bucuresti si de aiurea, o lume populata cu criminali si cu victime. Iar acum, in pragul sarbatorilor dalbe, noua, cinefililor, cineastul ne mai face un dar: Femeia visurilor.
- De ce... Femeia visurilor? Filmul reprezinta "rezultatul artistic" al vreunor obsesii sentimentale?
Irina Movila, personajul din vis - Intr-un fel, da. In fond, orice imagine frumoasa poate crea obsesii: o silueta intrezarita printr-o fereastra, un vas grecesc, o amfora, sa zicem, care se sparge si se risipeste in cioburi. Sau imaginea unei femei superbe care "cade" si se preface si ea in "cioburi"... Reconstituirea acestei... caderi, a re-alcatuirii cioburilor, se face cu ajutorul imaginatiei. Si, de ce nu, a Visului...
- Scenariul filmului e semnat de Rasvan Po