Industria de e-mail marketing a fost pusa la grea incercare anul acesta de noile standarde de identificare impuse de marii furnizori de Internet precum Yahoo!, Hotmail sau Gmail. Inca din vara, Hotmail a dat ca ultimatum noiembrie 2005 pentru toate mail-urile trimise de pe un IP care nu are publicat corect sender ID-ul. Altfel, e-mail-urile vor fi directionate automat in junk.
Aceasta politica - necesara, de altfel, pentru a salva increderea din ce in ce mai mica a consumatorilor in e-mail - va duce insa la o triere drastica a multor furnizori de direct e-mail, in conditiile in care acestia nu vor lua masuri pentru a-si salva reputatia.
Anul acesta, un procent insemnat de e-mail-uri legitime au fost gresit identificate ca spam si au ajuns in bulk. Este de ajuns sa folosesti cuvantul oferta, intr-o anumita forma grafica, de exemplu scris cu rosu, cu fonturi mari, pentru ca mesajul sa fie blocat pe drum. Statisticile Habeas arata ca, in prezent, Gmail blocheaza 39%, iar Hotmail 33% din e-mail-urile cu permisiune.
Insa, potrivit tuturor estimarilor, procentele vor creste vertiginos, zadarnicind o buna parte din actiunile de direct e-mail.
Ce inseamna reputatia?
In acest context, gasirea unor mijloace pentru ca e-mail-urile sa ajunga la cat mai multi destinatari a devenit o preocupare tot mai serioasa in e-mail marketing. Reputatia pe e-mail este deja un concept bine conturat, declara Andrei Georgescu, Managing Director White Image.
Potrivit acestuia, cei care vor ca e-mail-urile lor sa ajunga in inbox-ul destinatarilor trebuie sa aiba grija de reputatie. Inainte de toate, pentru pastrarea ei, este importanta respectarea standardelor de autentificare. De exemplu, daca o companie vrea sa trimita newslettere printr-o alta companie de e-mail marketing, evident, cele doua au IP-uri diferite.
Pentru a