Documente:
Analiza Jato Dynamics
(06.12.2005) DOC
In luna octombrie a anului 2005, piata vest-europeana a masinilor noi a suferit o scadere cu 2,84 procente, cu putin peste 1,13 milioane unitati vandute, fata de aceeasi luna a anului 2004, cand vanzarile de autoturisme noi au insumat peste 1,16 milioane unitati, potrivit unor rezultate recente furnizate de compania Jato Dynamics.
In pofida acestor rezultate, Volkswagen isi mentine suprematia fiind cea mai bine vanduta marca pe piata vest-europeana.
Daca Suedia si Danemarca au inregistrat cresteri de 9,9 procente si respectiv 5 procente, vanzarile de autoturisme noi in Marea Britanie, Norvegia, Elvetia si Olanda au scazut cu pana la 10 procente.
In primele zece luni ale anului, volumul vanzarilor de autoturisme noi in Europa de Vest a ajuns la peste 12,6 milioane unitati, in crestere usoara cu 0,06 procente comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Totalul vanzarilor in cele cinci mari piete vest-europene, Franta, Germania, Italia, Spania si Marea Britanie a scazut cu trei procente in luna octombrie, dar la nivelul primelor zece luni ale anului 2005 se observa o crestere de 0,1 procente, fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Islanda si Danemarca au obtinut cele mai ridicate cresteri la vanzarile de autoturisme noi, cu 40 procente si respectiv 23,7 procente in primele zece luni ale anului 2005. Astfel in Islanda, in perioada mentionata au fost vandute 14,235 unitati fata de 10,160 unitati vandute in perioada similara a anului 2004.
In Danemarca volumul vanzarilor a ajuns la 120,731 unitati fata de 97,587 unitati vandute in perioada corespunzatoare a anului trecut.
Cele mai vandute marci pe piata vest-europeana
Volkswagen este lider in topul celor mai bine vandute marci de autoturisme in tar