Cumplitul accident de microbuz de la Slobozia a facut parul maciuca si la citeva zeci de mii bune de ieseni. Sint cei care circula des cu microbuzul si carora, nu de putine ori, li se invinetesc palmele tot tinindu-se de scaunul din fata in curbe, in timp ce soferul goneste nebuneste cu peste 100 km la ora, adesea mai atent la tinerele de prin sate, pe care le claxoneaza frenetic, decit la trafic. Moartea celor 15 persoane dupa ce un microbuz s-a izbit cu doar 80 km la ora intr-un copac, potrivit expertizei, nu pare sa-i fi impresionat prea tare pe acestia. Soferii de microbuze ieseni circula in continuare cu viteze care trec adesea cu mult peste 100 km la ora, iar in masini sint adesea calatori in picioare, fiind astfel cei mai vulnerabili. In astfel de conditii, se poate spune ca, in orice moment, o clipa de neatentie a soferului poate transforma microbuzul intr-un imens sicriu cu roti. Pentru a verifica cit de tare si-a pus amprenta accidentul de la Slobozia pe transportul iesean, reporterii cotidianului nostru au "pindit" microbuzele cind plecau sau soseau in Iasi. Ce au descoperit acestia, ce scuze au sefii firmelor de transport, ce pericole ii pindesc pe calatorii ieseni la tot pasul, aflati in materialul care urmeaza. Primul loc vizitat de reporterii nostri: autogara Vama Veche. Prezenta noastra l-a alertat insa imediat pe un agent din zona. "Cautam pirati", i-am spus, ca sa ne lase in pace. "Ce pirati? Slobozia", a aratat el ca stia care era scopul nostru. Dupa citeva fotografii, n-am avut incotro si ne-am mutat la Autogara Iasi Vest, in Canta. Aici, la inceput de drum, situatia deja era alta. Un microbuz care circula pe ruta Iasi - Vaslui, cu ora de plecare 16:30, a oprit ca soferul sa ia foaia de parcurs. In interior erau deja calatori inghesuiti pe culoar, iar masina mai face cel putin trei imbarcari pina la iesirea din oras. La vederea reporterilor, sofer