Carnea, uleiul sau pastele fainoase sunt produse tot mai mult sub marca proprie a lantului de magazine. Urmeaza produsele mai sofisticate, principala sursa de venit a procesatorilor din industria alimentara. Printre maruntisurile cumparate de Niculina M. din cel mai nou magazin Plus din Bucuresti, iese in evidenta o sticla mare, de doi litri, de suc. Nu a mai cumparat marca aceasta pana acum si nici nu a mai auzit de ea. Pretul, cu circa un leu nou mai mic decat in cazul concurent
Carnea, uleiul sau pastele fainoase sunt produse tot mai mult sub marca proprie a lantului de magazine. Urmeaza produsele mai sofisticate, principala sursa de venit a procesatorilor din industria alimentara.
Printre maruntisurile cumparate de Niculina M. din cel mai nou magazin Plus din Bucuresti, iese in evidenta o sticla mare, de doi litri, de suc. Nu a mai cumparat marca aceasta pana acum si nici nu a mai auzit de ea. Pretul, cu circa un leu nou mai mic decat in cazul concurentei, a facut-o sa puna sticla in cos.
In partea cealalta a tarii, in judetul Timis, Dumitru Cioloca, directorul firmei Patavia, producatoarea sucului Suiss, cumparat de Niculina, e multumit de colaborarea cu magazinele Plus. “Producem suc pentru marca lantului de magazine. Nu mai avem probleme cu distributia, iar capacitatea de productie este in mare parte acoperita. Vrem chiar sa dublam anul viitor volumul de imbuteliere, pana la 8.000 de sticle de doi litri pe ora”, spune Cioloca. Patavia se afla acum pe banda “de viteza” a comertului, beneficiind de cresterea exploziva a lanturilor de magazine, care investesc anual zeci de milioane de euro pentru dezvoltare.
Ce se intampla insa cand apare un concurent si mai ieftin, dispus sa “se dea peste cap”, pentru a putea intra in gratiile r