(Foto: )
Alburnus Maior are placerea de a anunta ca Academia Catavencu a retras publicitatea pentru proiectul minier de extragere a aurului de la Rosia Montana al Gabriel Resources. Decizia a fost luata ca urmare a reactiilor vehemente din partea unor organizatii non-guvernamentale din Romania.
Gabriel Resources (TSX: GBU) este o companie miniera canadiana de mica dimensiune, limitata financiar si neexperimentata care intentioneaza sa stramute localnicii din Rosia Montana pentru a realiza cea mai mare mina de aur de suprafata din Europa.
Compania miniera Newmont (NTSE: NEM) detine 10.8% din actiunile Gabriel Resources. Inca de la inceputul sau, acest aranjament a fost asaltat de scandaluri, probleme operationale si opozitie vehementa pe plan local, national si international. Potrivit unor sondaje de opinie (realizate de catre ZIUA, OTV), procentul cetatenilor romani care se opun proiectului Gabriel variaza intre 95% si 98%.
In noiembrie 2005 Gabriel a anuntat lansarea unei noi campanii de comunicare in Romania. Scopul campaniei este acela de a schimba opinia publica in privinta proiectului de la Rosia Montana (RMGC), acesta pentru a inlesni progresul autorizarii proiectului.
Acesta campanie a inclus cumpararea de spatiu publicitar pentru a-si vocifera frustrarile privind opozitia din partea societatii civile; in acelasi timp omitand sa vorbeasca despre propunerea sa de proiect, care ar distruge o intreaga comunitate si ar folosi controversata tehnologie a cianuratiei.
Printre publicatiile care au acordat spatiu publicitar acestei deja notorii afaceri a Gabriel s-a aflat si ‘Academia Catavencu’.
Publicitatea pentru Gabriel publicata in ‘Academia Catavencu’ a provocat o reactie vehementa din partea c