Produsele ecologice sunt acum la moda. Acesta este unul din argumentele prin care producatorii romani reusesc sa convinga supermarketurile sa le accepte produsele si vanzatorii sa-i atraga pe cumparatori. Metoda a inceput sa functioneze; vanzarile la produsele ecologice au crescut in 2005, iar producatorii si-au extins culturile. Si totusi, piata interna de produse ecologice a ramas saraca in diversitate. Singura posibilitate de a avea toata gama de produse ecologice ramane, deo
Produsele ecologice sunt acum la moda. Acesta este unul din argumentele prin care producatorii romani reusesc sa convinga supermarketurile sa le accepte produsele si vanzatorii sa-i atraga pe cumparatori. Metoda a inceput sa functioneze; vanzarile la produsele ecologice au crescut in 2005, iar producatorii si-au extins culturile.
Si totusi, piata interna de produse ecologice a ramas saraca in diversitate. Singura posibilitate de a avea toata gama de produse ecologice ramane, deocamdata, importul. In momentul de fata, sunt doar sase procesatori de produse ecologice, care lucreaza cu peste 10.000 de producatori in toata tara. La acestea, se adauga lipsa unei piete ecologice organizate in Romania si dificultatea cu care producatorii isi recupereaza banii de la furnizori.
In topul celor mai bine vandute produse ecologice raman laptele, mierea de albine si uleiul, cu mare cautare in Uniunea Europeana unde ajung, de regula, prin firmele mari din Romania. Producatorii mici se multumesc sa vanda numai in tara, castigurile fiind “din ce in ce mai mari”. Un exemplu il constituie fermele ecologice de oua din judetul Olt. Investitia pentru o singura ferma a fost de aproximativ 500 de milioane de lei vechi. “Firma nu are nici macar un an de la infiintare si aproape ca ne-am recuperat banii investiti.