Scandalul transporturilor secrete CIA cu suspecţi terorişti în estul Europei continuã sã se amplifice, în ciuda dezminţirilor fãcute de oficialii români şi polonezi. Potrivit presei portugheze, avioanele CIA au fãcut 59 de escale pe aeroporturile din Portugalia începând din iunie 2002, una dintre acestea fiind efectuatã, la 5 noiembrie, de un avion care a avut ca destinaţie Constanţa. Ziarul Diario de Noticias susţine cã, în perioada iunie 2002 – iulie 2004, circa 34 de avioane suspecte au aterizat pe aeroporturile din Portugalia. Într-unul din cazuri, un avion de tip Gulfstream N1HC, aparţinând companiei United States Aviation, a facut o escalã suspectã pe aeroportul Francisco Sa Carneiro din Porto, în data de 5 noiembrie. La scurt timp dupa aterizare, aparatul şi-a reluat zborul spre Constanţa, în România, ţarã unde organizaţia Human Rights Watch afirmã cã s-ar fi aflat centre de detenţie secrete ale CIA. Ultima escalã a unui avion CIA în Portugalia dateazã din 28 noiembrie, fiind vorba despre un aparat de tip C-130 aparţinând companiei Tepper, care a aterizat pe aeroportul Lajes din insulele Azore. O zi mai târziu, avionul, cu numãrul de înmatriculare N8183J, a pãrãsit insulele Azore cu destinaţia Bermude, fiind singurul aparat verificat de autoritãţile portugheze. Printre destinaţiile sau punctele de plecare ale acestor avioane au figurat oraşele Washington, Addis Abeba şi Amman.
Noile dezvãluiri au apãrut pe fondul dezminţirilor fãcute de preşedinţii României şi Poloniei, referitoare la problema transporturilor secrete şi a închisorilor CIA. Astfel, Traian Bãsescu a declarat cã "nu au existat închisori secrete ale CIA în România", subliniind cã "este absolut deplasat ca în baza unor aterizãri şi decolãri de avioane sã faci afirmaţii cã în România ar exista închisori secrete unde se practicã tortura", în timp ce preşedintele Aleksander Kwasniewski a af