Operatorul de telefonie mobila Cosmorom, aflat de mai mult timp in moarte clinica, s-a relansat ieri sub noul brand Cosmote si a anuntat o politica agresiva de marketing bazata in principal pe tarife mai reduse decat ale concurentei, pe atragerea clientilor tineri si pe oferirea de telefoane gratuite abonatilor.
Cosmote va beneficia de o investitie de aproape jumatate de miliard de euro in dezvoltarea infrastructurii si a gradului de acoperire in urmatorii ani, iar miza acestei relansari a fost subliniata de prezenta la Bucuresti a lui Panagis Vourloumis, presedintele OTE, actionarul majoritar Cosmote. "Ne-am pus in joc reputatia si numele", a declarat Ziarului Financiar Evangelos Martigopoulos, directorul executiv al Cosmote Grecia.
Romania este prima tara din afara Greciei in care operatorul de telefonie mobila isi utilizeaza brandul de acasa, au spus oficialii Cosmote.
Compania spera ca relansarea agresiva in perioada sarbatorilor va duce la cresterea relativ rapida a numarului de clienti.
"Vrem sa obtinem aceleasi rezultate care au devenit un standard in Europa de Est pentru companiile care au intrat ca al treilea jucator pe piata telefoniei mobile", a declarat Martigopoulos.
El a precizat ca media in aceste cazuri a fost obtinerea unei cote de piata dupa primul an de activitate in jurul a 15%. "Situatia este insa complet diferita in Romania fata de alte tari, de exemplu in Bulgaria am intrat ca numarul doi si dupa patru ani am ajuns la o cota de 40%", a spus el.
Relansarea se va baza de asemenea pe distributie retail la fel de agresiva.
Pentru inceput, compania dispune de 10 magazine proprii, este prezenta in cele 75 de magazine RomTelecom si in alte 175 de magazine ale partenerilor comerciali, dintre care se remarca lantul retail grecesc Germanos. In plus, cartelele pre-paid vor