SC MFA Mizil, uzina celebra a industriei romanesti de armament, promoveaza in mod aproape inexplicabil in presa scrisa si la televiziune imaginea unui tanc. Primele reclame au aparut in iunie 2004, iar bugetul de care societatea se dispenseaza pentru a face publicitate „masinii de lupta a infanteriei MLI - 84 M" este comparabil cu al unui importator sau dealer de masini.
„Vrem sa ne facem cunoscuta productia civila"
Conform datelor detinute de Agentia de monitorizare a publicitatii „Alfa Cont", numai in acest an, MFA Mizil a cumparat spatiu publicitar in trei cotidiene centrale - „Ziua", „Gardianul" si „Jurnalul National" - de 380.000 de euro (tarife la care nu au fost luate in calcul reducerile).
Interesant este ca, desi fabrica de armament taraganeaza din 1996 un contract de 155 de milioane de dolari cu Ministerul Apararii Nationale, prin care s-a angajat sa modernizeze 99 de masini de lupta, promoveaza totusi, prin sume uriase, minunile pe care le face vehiculul de lupta blindat catre un public-tinta invaluit in mister.
Eventualii cumparatorii ai masinii de lupta nu pot fi gasiti printre cititorii obisnuiti de ziare din Romania, acest lucru fiind acceptat, de altfel, si de Cristina Vladescu, consilierul pentru relatii cu publicul al MFA Mizil. „Reclama nu este adresata unui cumparator de tancuri, ci vrem ca sa ne facem cunoscuta firma.
De altfel, prin aceasta modalitate incercam sa ne facem cunoscuta si productia civila", a precizat Cristina Vladescu.
„Masina" de 3,2 milioane de dolari
Desi reprezentantii societatii MFA Mizil declara ca vor sa-si promoveze productia de utilaje destinate industriei civile (in special utilaje petroliere), in spatiul destinat fabricii prahovene apar doar fotografiile masinilor de lupta inzestrate cu tun si mitraliera antiaeriana.
In cazul in