Proiectul minier al companiei canadiene Gabriel Resources Ltd - de exploatare a zacamantului auro-argintifer de la Rosia Montana - ramane un subiect de controverse.
Recent, National Geographic Channels International (NGCI) a retras de pe postul sau toate spoturile publicitare privind sustinerea proiectului de extragere a aurului de la Rosia Montana al companiei amintite, se arata intr-un comunicat al Asociatiei Aurarilor "Alburnus Maior".
Decizia NGCI a venit dupa ce "Alburnus Maior" a trimis canalului de televiziune un material amplu documentat referitor la urmarile dezastruoase asupra oamenilor, mediului si vestigiilor arheologice din zona pe care le-ar genera eventuala exploatare miniera, bazata pe folosirea cianurilor, metoda interzisa in Europa.
"Publicitatea pentru aceasta deja notorie afacere a lui Gabriel Resources a fost difuzata si de catre National Geographic Channel, care face parte din National Geographic Society. Aceste spoturi publicitare au dat nastere unor reactii vehemente din partea publicului, parand incredibil ca un post de televiziune, care promoveaza conservarea naturii, s-ar asocia cu un proiect al carui impact este devastator asupra mediului si care, in plus, implica stramutarea involuntara a peste 2000 de oameni, distrugerea a 9 biserici, cimitire, precum si a unor vestigii arheologice unice.
Alburnus Maior (care apara interesele populatiei afectate de acest proiect controversat, n.r.), a decis, in consecinta, sa informeze NGCI in privinta spotului publicitar difuzat pe postul lor din Romania", se mai arata in comunicat. Raspunsul NGCI a fost foarte prompt.
"Reclama Gabriel Resources nu mai este si nu va mai fi niciodata difuzata pe postul National Geographic Channel. In calitatea sa de retea globala de televiziune, National Geographic Channel este pe deplin constienta de datoria sa de a fi un post de televi