de Noticias relata in editia electronica de ieri ca avioanele CIA au facut 59 de escale pe aeroporturile din Portugalia incepand din iunie 2002, una dintre acestea fiind efectuata, la 5 noiembrie, de un avion care a avut ca destinatie Constanta (Romania).
Problema abia acum apare.
Ziarul, care reaminteste ca, in perioada iunie 2002 - iulie 2004, circa 34 de avioane suspecte au aterizat pe aeroporturile din Portugalia, mentioneaza cateva cazuri considerate bizare. Astfel, un avion de tip Gulfstream G-550 inmatriculat N1HC, apartinand companiei United States Aviation, a facut o escala suspecta pe Aeroportul Francisco Sa Carneiro din Porto in data de 5 noiembrie. La scurt timp dupa aterizare, aparatul si-a reluat zborul spre Constanta, in Romania, tara unde Human Rights Watch afirma ca s-ar fi aflat centre de detentie secrete ale CIA.
Speta este greu de crezut. Nu avem de-a face ca pana acum cu un operator obscur. Pe site-ul propriu, firma United States Aviation se prezinta ca o corporatie veche de 40 de ani care se ocupa cu operarea de zboruri in regim charter. Mai mult, firma cu pricina foloseste jet-uri Gulfstream G-550, cu dotari de lux sub un slogan care spune totul - "Beyond first class", adica "Dincolo de clasa intai". Poate transporta 13 persoane. Greu de crezut ca CIA ar transporta si tortura teroristi intr-un avion de business... In cel mai bun caz CIA ar fi inchiriat un astfel de aparat pentru a transporta agenti in zonele de operatii.
Un avion, si ala cu numarul de inmatriculare schimbat...
Mai credibil, in continuare, cotidianul portughez insista asupra unui avion de tip Boeing 737, cu numarul de inmatriculare N4476S, apartinand companiei Keeler and Tate, care a efectuat, in 2005, cinci escale pe Aeroportul din Porto - doua in aprilie, una in iulie si alte doua in septembrie. Destinatia acestui avion a fost in to