Grupul francez se bazeaza acum mai mult pe subsidiarele Samsung si Dacia, dar si pe profiturile in crestere ale partenerului Nissan. Romania poate deveni baza Aliantei Renault-Nissan in Europa de Est, dar situatia constructorului european nu este tocmai imbucuratoare.
La jumatatea lunii noiembrie, reprezentantii grupului Renault au anuntat scaderea profitului operational estimat de la 4 la 3 procente ca urmare a rezultatelor slabe inregistrate in special de marca Renault in Europa de Vest. Efectul acestui anunt a dus rapid la scaderea actiunilor cu aproape 8%, punand investitorii la grea incercare.
"Increderea actionarilor in noul presedinte, Carlos Ghosn, va fi puternic zguduita de acest anunt. Chiar daca seful Renault are in proiect prezentarea unui nou plan pentru urmatorii trei ani, iar acesta este de asteptat sa fie profitabil, ingrijorarea vine din cauza punctului extrem de scazut de la care se va porni", a declarat recent un analist al renumitei companii Morgan Stanley.
Al zecelea mare producator mondial a inregistrat dupa primele zece luni din acest an o cota de piata de numai 9,8% in Uniunea Europeana, in scadere cu 0,4% fata de anul anterior.
Conform ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile), in octombrie vanzarile Renault au scazut cu 11,6% fata de aceeasi luna a anului anterior, numarul de masini comercializate atingand cu greu 109.262 de unitati. Mai grav chiar, aceasta scadere survine la numai o luna dupa ce un nou model, Clio III, a fost lansat pe piata.
Cu toate acestea, reprezentantii companiei franceze sustin ca se asteapta la o crestere a vanzarilor in ultimul trimestru al lui 2005, in mare parte gratie lansarii acestui nou model.
Cauzele unui insucces asteptat
Analistii europeni sustin ca rezultatele slabe ale Renault puteau fi prevazute cu mult timp in