Miracolul transmisiilor directe ingaduie melomanilor sa urmareasca, prin Radio Romania Muzical, Romania Cultural, spectacolele marilor teatre lirice ale lumii, martorii ridicarilor de cortina la Miracolul transmisiilor directe ingaduie melomanilor sa urmareasca, prin Radio Romania Muzical, Romania Cultural, spectacolele marilor teatre lirice ale lumii, martorii ridicarilor de cortina la Metropolitan, Bayreuth, Covent Garden, Scala din Milano. Prin traditie, evenimentul deschiderii stagiunii la Scala, cu reverberatii mediatice mondiale, are loc, in fiecare an, la 7 decembrie, cu o noua productie. Anul acesta, revenea pe scena scaliera "Idomeneo, re di Creta", poate unica opera mozartiana cantata cand se doreste ocolirea titlurilor celebre. Era optiunea noului director de la Teatro alla Scala, Stefan Lisner, in prima stagiune inaugurata de el, dupa deceniile domniei lui Riccadro Muti. Cu un fast imaginabil, in prezenta presedintelui Italiei (prilej pentru care la inceput s-a cantat Imnul national), evenimentul a reflectat decizia de a prezenta o opera fara impact la public, cu o distributie de tineri, majoritatea chemati din afara teritoriului italian - australianul Steve Davislin, suedeza Camila Tilling, britanica Emma Bell, italianca Monica Bacelli, regizorul elvetian Luc Bondi, dirijorul englez Daniel Harding. Suma valorica mozartiana a acestei versiuni este pozitiva, contrar reactiei rezervate a publicului. Pentru ascultatorii radio care au invatat sa urmareasca spectacolul liric "auzind si vazand cu urechea", insotiti in transmisia directa de Luminita Arvunescu si Stephan Poen, prilejul de multumire a fost mai intreg, caci pe primul plan se afla muzica lui Mozart. Detaliile interpretarii nu erau tulburate de mondenitatea evenimentului sau regretul ca cei 2000 de euro platiti pe un bilet reprezentau o investitie cam mare pentru noua imagine a Scalei, dupa ce s-a