Pub-ul creat de Staropramen propune o berarie unde se poate lua pranzul, care seamana mai degraba cu o cafenea.
La ora 11 dimineata, pub-ul Beerpoint din Centrum Chodov, cel mai nou shopping mall din Praga, este deja plin. Aproape toate cele 70 de locuri sunt ocupate de cei care vin aici sa ia pranzul, savurand sandvisurile sau pastele preparate aici si berea proaspata Staropramen, arata The Prague Post.
Scena ar putea parea una tipica, in care oamenii servesc pranzul, insa nu este asa. Pub-ul este stralucitor, curat si ofera meniuri contemporane. Cu interiorul sau modern, Beerpoint pare mai degraba o cafenea din centrul unui oras decat un bar traditional.
Desi unii ar putea spune ca denumirea englezeasca Beerpoint reprezinta o dizgratie pentru cultura barurilor cehe, cei de la Staropramen, al doilea mare producator de bere al Republicii Cehe, au alta parere.
Staropramen ataca traditia intr-o tara in care cultura barurilor are o vechime de sute de ani pentru a introduce un nou concept. Compania spera sa lanseze un lant de pub-uri de acest tip in mall-urile din intreaga tara.
Staropramen nu este singura companie cu aceasta idee. Beerpoint este numai unul dintr-un numar in crestere de lanturi de aici. Rata solida de crestere economica inregistrata de tara, ce a depasit de curand nivelul de 5%, a generat un mediu propice ex-pansiunii, sustin spe-cialistii.
"Cresterea eco-nomica a adus cu sine un nivel imbunatatit de trai", declara Mar-keta Sichtarova, economist-sef in cadrul Next Finance. "Puterea mai mare de cumparare a populatiei genereaza venituri in crestere pentru lanturi."
Daca stai in mijlocul Centrum Chodov, esti inconjurat de lanturi, inclusiv Zara, Bata sau unul dintre operatorii de telefonie mobila ce se bucura de popularitate in aceasta tara. Totusi, nu numai companiile mari