E adevărat, am mai scris despre pliantele frumos colorate pe care marile magazine ni le îndeasă în cutiile de scrisori; dar, atunci, erau la începuturi şi ne uimeau prin simpla lor prezenţă. Cora şi Carrefour au fost pioniere în domeniu, şi-mi aduc aminte cît am fost de uimită cam anul trecut, la aceeaşi vreme, de puii grill care pozau cochet şi uşor indecent printre frunze de salată, expunîndu-şi reducerile. Astăzi, nu ne mai impresionează: au devenit ceva obişnuit, iar magazinele se întrec în a le face cît mai atrăgătoare şi pe gustul potenţialilor clienţi. Dar s-o luăm pe rînd: în pliantul de la Cora, puiul grill a rămas vedetă şi îşi etalează, în continuare, farmecele fruste pe un tocător, însoţit de o roşie şi de un ardei verde. Dar nu mai e, nici pe departe, singurul. Oferta s-a divesificat şi rafinat simţitor: felurile de carne, aşezate pe acelaşi tocător, diferă considerabil, printre ele numărîndu-se vrăbioară de vită, şniţel de viţel cu lapte, chipolatas (?), tobă ţărănească Diana, dar şi produse high-class, precum medalioane de somon, somn african Clarias (cu nişte mustăţi impresionante). De asemenea, s-au dus vremurile în care doar carnea îşi permitea să iasă în faţă: în pliantul Cora, de pildă, în colţul fiecărei pagini, cîte un produs este în rolul principal. Autorii pliantului dovedesc că nu au prejudecăţi, pe pagina 11 leading lady fiind ceapa roşie la plasă, e drept, aşezată într-un cochet, dar natural coş împletit. Colţul vedetelor se sublimează treptat, de la simpla ceapă ajungîndu-se la mai dichisitele oale roşii, de email, la brazii artificiali Monte Bianco, şi ei pereche, ca şi cratiţele, unul roşu şi unul albastru, la aspiratorul Panasonic de 1.400 de waţi, şi, aproape de final, la camera video Canon (CCD 800.000 de pixeli). Carrefour, în pliantele sale, a găsit o altă soluţie de scoatere în evidenţă a produselor: cele mai bune oferte de pe pagi