(Foto: )
In duduitul motorului turat la maximum, hardughia de peste zece tone urca cu greu povarnisul podetului de peste Cris. Cand basculanta a ajuns deasupra albiei, colosul de beton armat care leaga malurile raului, unind cele doua parti ale satului, a inceput sa vibreze din toate incheieturile.
Scena se repeta zilnic, spre disperarea satenilor care spun ca nu mai e mult pana podul o sa se pravaleasca-n Cris.
Zeci de sateni din localitatea bihoreana Fughiu dorm de ani de zile cu frica-n san ca mai au putin si se surpa casa pe ei. "Nu mai stim ce sa facem, unde sa mergem si la ce usi sa mai batem sa ne asculte si pe noi cineva", se plang taranii.
Pe una dintre ulitele satului, peretii caselor au fisuri de sa-ncapa pumnul unui copil. Traficul greu al basculantelor de mare tonaj care tranziteaza cu zecile zona, carand balastru de la fosta exploatare de pe albia Crisului Repede, a distrus intrastructura drumurilor, care erau si-asa ca vai ele.
Oamenii spun ca de vina e primarul comunei Osorhei, pe care numai de baiurile lor nu-l doare capul. Ca si in alte randuri, Ioan Codau si-a ridicat in cap satenii care l-au ales si asta numai pentru ca vrea sa isi impuna punctul lui de vedere. Cu orice pret.
Legea luata in persiflu
Nemultumirile localnicilor au izbucnit in anul 2003 cand, vazand ca nu e de gluma si ca din cauza transportului greu care se practica pe ulitele satului, casele scartaie din toate incheieturile, oamenii au inaintat note de protest catre autoritati.
Drumul comunal 44, care traverseaza localitatea Fughiu, nu este prevazut cu postament si nu suporta sarcini mai mari de 3,5 tone.
Astfel, consiliul local al comunei Osorhei, de care apartine localitatea Fughiu, a adoptat i