La un alt nivel, mult mai ridicat, s-a transat si disputa dintre Zapp si Vodafone. Acesta din urma a platit bani grei (pe piata se vorbeste de zeci de milioane de euro) pentru a-si putea utiliza marca in Romania. Cei de la Zapp inregistrasera marca Vodafone in Romania cu vreo 10 ani in urma. Vodafone a platit bani grei ca sa-si inregistreze marca in Romania.
Ce-i drept, legea spune ca daca nu ai folosit o marca timp de 5 ani poti sa o pierzi. Pe acest articol legal s-au bazat cei de la Vodafone cand i-au dat in judecata pe cei de la Zapp. Dar pentru ca procesul de decadere a dreptului asupra unei marci poate dura ani de zile, Vodafone a fost nevoita sa ajunga la o intelegere financiara cu proprietarii Zapp.
Inregistrezi si blochezi concurenta
Razboaiele marcilor imbraca si alte forme. Intre 2001 si 2003 o firma greceasca din Romania a reusit sa blocheze orice import de profile de aluminiu, reusind astfel sa detina un monopol pe piata. A depus la OSIM peste 600 de modele de profile de aluminiu. Au primit 517 de marci inregistrate.
Firma respectiva a anuntat importatorii de astfel de profile (majoritatea firme din Turcia) ca nu mai pot sa le comercializeze in Romania. Actiunea a durat in justitie aproape trei ani si a ajuns pana la Curtea Suprema.
Doar dupa ce firmele turcesti au prezentat prospecte in instanta in care se arata ca profilele respective existau inainte de inregistrare s-a hotarat anularea celor 517 de desene inregistrate. Intr-un alt caz, in care era vorba de profile de jaluzele, firmele au preferat sa nu mai ajunga in justitie si sa se inteleaga printr-o suma de bani.
Un alt razboi este cel care dureaza de 10 ani incoace, intre Santal (marca a grupului Parmalat) si Sante (produsa de European Drinks). Numele asemanatoare pot crea probleme firmelor care detin marcile respective.