Pana in prezent, categoria de “credite pentru perdele”, adica pentru investitii foarte mici, nu a existat in vocabularul bancilor din Romania. Cu toate acestea, institutiile specializate pe microfinantare au introdus in oferta lor produse care se apropie tot mai mult de nevoile curente ale intreprinzatorilor. Clientii societatilor de microfinantare sunt aceia pe care bancile nu-i baga in seama, dar au potentialul de a deveni clienti bancari peste o anumita perioada. Ai
Pana in prezent, categoria de “credite pentru perdele”, adica pentru investitii foarte mici, nu a existat in vocabularul bancilor din Romania. Cu toate acestea, institutiile specializate pe microfinantare au introdus in oferta lor produse care se apropie tot mai mult de nevoile curente ale intreprinzatorilor.
Clientii societatilor de microfinantare sunt aceia pe care bancile nu-i baga in seama, dar au potentialul de a deveni clienti bancari peste o anumita perioada. Aici pot fi incluse IMM-urile, microintreprinderile sau persoanele fizice autorizate din orasele mici sau mediul rural. De regula, proiectele care necesita finantare se refera, de exemplu, la achizitionarea unui tractor pentru ferma sau dotarea unei pensiuni cu mobilier. Fondurile provin, de regula, de la banci precum BERD sau BEI, Banca Mondiala sau fonduri de investitii.
Maria Teleman este administratorul pensiunii “Tara”, de trei stele, din Sinaia. “Am obtinut un credit de 15.000 de lei pentru diferite amenajari interioare in cadrul pensiunii, de la organizatia Opportunity Microcredit (OMRO). Acesta a fost deja rambursat. Apoi, am apelat la oferta de credite pe doua-trei saptamani, cu 3% dobanda”, spune intreprinzatoarea. Este vorba despre sume de cateva mii de lei, pe perioade foarte scurte, care sunt de mare folos clientilor. “Aveam