In lupta de pe piata presei scrise, publicatiile au gasit o modalitate de promovare, la limita reglementarilor CNA. Se asociaza cu televiziuni pentru realizarea de emisiuni.
Tirajele relativ mici din presa scrisa romaneasca dau nastere unei inventivitati aproape debordante din partea directorilor de publicatii.
Tabloidizare excesiva, tombole peste tombole sau preturi cit mai derizorii pe foaia tiparita sint cele mai la indemina si cele mai evidente exemple prin care ziarele si revistele romanesti ademenesc cititorii sa se caute prin buzunare atunci cind trec pe linga vreun chiosc.
Una dintre metodele cele mai recent brevetate de catre presa scrisa este parteneriatul cu o televiziune pentru o emisiune, care, daca este posibil, sa poarte chiar numele publicatiei cu pricina. Promovare incrucisata, spun cei implicati, publicitate mascata, opineaza Consiliul National al Audiovizualului.
Cotonogeli in presa sportiva
Concurenta acerba pe piata de presa scrisa sportiva. Doua cu tiraje, care ar face invidios aproape orice cotidian generalist, lupta cu inversunare intre ele si dincolo de clasica cronica de dupa meci. „Recursul Etapei" de pe Antena 1, emisiune moderata de directorul „Gazetei Sporturilor", Ovidiu Ioanitoaia, face editie de editie trimiteri la publicatia tiparita pe fond roz.
Redactorul Andrei Vochin are in fiecare emisiune o rubrica de analiza de meci pe un panou pe care e scris cu litere de-o schioapa „Gazeta Sporturilor".
De cealalta parte, chiar daca nu are o televiziune in acelasi trust care sa o sprijine in promovare, „Pro Sport" are un parteneriat incheiat cu Prima TV si o emisiune, „Pro Sport Show", moderata de redactorul-sef, Dorin Chiotea, care o are alaturi pe vedeta postului, Iulia Fratila. „Aceasta emisiune este gindita ca o contrapondere la «Recursul Etapei».
@N_