Privite din exterior, galeriile de fotbal nu par decat niste grupuri de suporteri care urla si injura. Realitatea este insa cu mult mai complexa. O galerie competitiva costa bani si are nevoie de o organizare riguroasa din punctele de vedere financiar si logistic. Steaguri, bannere, fulare, coregrafii, autocare. Desfasurarea de forte este cu adevarat impresionanta. Pentru liderii de galerie, viata nu este chiar asa de simpla precum pare. Daca nu reusesc sa finanteze si sa organizeze activi
Privite din exterior, galeriile de fotbal nu par decat niste grupuri de suporteri care urla si injura. Realitatea este insa cu mult mai complexa. O galerie competitiva costa bani si are nevoie de o organizare riguroasa din punctele de vedere financiar si logistic.
Steaguri, bannere, fulare, coregrafii, autocare. Desfasurarea de forte este cu adevarat impresionanta. Pentru liderii de galerie, viata nu este chiar asa de simpla precum pare. Daca nu reusesc sa finanteze si sa organizeze activitatea grupului, autoritatea lor va fi pusa imediat la indoiala.
Pe Daniel Marcu l-am cunoscut la restaurantul de sub peluza stadionului Giulesti. La cei 24 de ani ai sai, este un fel de “ministru de finante” pentru galeria Rapidului. “Veneam aici in tribuna de la cinci ani. Ma aducea tata si ma punea sa ma joc cu masinutele in timp ce el se uita la meci”, spune Marcu. Acum, el a ajuns presedintele Ligii Suporterilor Rapidisti. “Incercam sa fim independenti din punct de vedere financiar”, incepe Marcu discutia despre filozofia sa bugetara. Sursele de finantare pentru galeria Rapidului sunt multiple, dar nu au nici o legatura cu clubul pe care il sustin. Singura tangenta ar putea fi faptul ca, printr-o intelegere cu oficialii giulesteni, galeria primeste un euro pentru fiecare abonament vandut la peluza. Astfel, din