Grupul IT&C Flamingo International, care a anuntat ca va prelua lantul de magazine de electronice si electrocasnice Flanco, si-a revizuit tinta de profit pe acest an, prevazand o scadere de 30% a profitului fata de 2004.
Reprezentantii companiei dau vina pe inundatii si pe normele de creditare ale BNR care le-au afectat puternic vanzarile in rate.
Cu toate acestea, cifra de afaceri a companiei ar urma sa creasca cu cel putin 25% fata de anul trecut, urmand sa se situeze la 75-80 mil. euro. Profitul net al companiei ar urma sa se situeze astfel la aproximativ 2,6 mil. euro fata de 3,7 milioane de euro anul trecut. Estimarile initiale pentru anul acesta erau de 3,8 milioane de euro.
"Vanzarile in rate reprezinta numai 25% din estimarea initiala pentru aceasta perioada a anului pe fondul inaspririi normelor BNR privind creditul de consum. In acelasi timp, inundatiile repetate din acest an au contat in reducerea apetitului pentru consum al romanilor", a declarat Dragos Cinca, presedintele si actionarul majoritar al Flamingo. Reprezentantii companiei spun ca au fost afectati anul acesta si de fluctuatiile puternice de pe piata valutara.
Afacerile din retail ale companiei ar urma sa creasca cu cel mult 15%, in timp ce pe partea de distributie cresterea ar urma sa depaseasca 30%. Flamingo realizeaza cea mai mare parte a profitului si o cota mare din vanzari in ultima parte a anului, mai ales in lunile noiembrie si decembrie, cand vanzarile de echipamente IT&C cresc fata de lunile celelalte. Dupa primele noua luni, compania inregistra vanzari de 47 de milioane de euro si un profit de doar 20.000 de euro.
Lantul de magazine Flanco, care ar urma sa devina divizie a grupului Flamingo, conform unui acord de principiu semnat vineri, a pierdut teren fata de ceilalti competitori cazand de pe primul loc pe locul al treilea