"Cat timp problemele de spatii, personal juridic si personal auxiliar nu vor fi tratate ca o problema centrala, in conditiile in care administratia detine toate parghiile necesare restabilirii echilibrului, reforma in justitie nu va reusi sa fie pe deplin vizibila intr-o maniera directa, asa cum o solicita societatea civila", ne-a declarat vicepresedintele Tribunalului Bucuresti, judecatorul Laura Andrei.
Sali de sedinta putine, personal insuficient si volum imens de munca raportat la numarul de judecatori. Acestea sunt problemele cu care se confrunta zilnic magistratii si pe care, pe cat posibil, incearca sa le rezolve actuala conducere a Tribunalului Municipiului Bucuresti.
"Un numar de 17 judecatori de la Tribunalul Bucuresti sunt detasati la Consiliul Superior al Magistraturii, Ministerul Justitiei, Ministerul Afacerilor Externe, Institutul National de Magistratura, Scoala Nationala de Grefieri, Agentul Guvernamental si alte institutii similare. Altii sunt in concedii de odihna sau in perioada de ingrijire a copilului sub doi ani. Posturile, ocupate doar teoretic, nu pot fi valorificate efectiv prin aducerea unor judecatori de la alte instante de acelasi grad decat prin delegare pe perioada detasarii judecatorilor de la Tribunalul Bucuresti la alte institutii", ne-a declarat judecatorul Laura Andrei, purtatorul de cuvant al institutiei. Ea a precizat ca s-au facut numeroase demersuri pentru majorarea numarului de judecatori si a personalului auxiliar la tribunal si la judecatoriile arondate.
Cu toate acestea, in 2005 nu a avut loc nici o majorare de schema, cu exceptia posturilor de conducatori de carte funciara de la judecatorii, care au fost transferati in posturi de grefieri si care au fost redistribuiti intre judecatorii, Tribunalul Bucuresti si Curtea de Apel Bucuresti intr-un numar insuficient. "Astfel, nu pot fi inlaturate dificultatile d