Audi este inca o data cu un pas inaintea concurentei: compania va deveni primul constructor din lume care va lupta pentru victorie in cursa de 24 de ore de la Le Mans, utilizand un autoturism echipat cu un propulsor diesel. Noul Audi R10, care va fi prezentat in premiera mondiala la Paris pe data de 13 decembrie, este propulsat de un motor diesel complet nou, de 5,5 litri, V12 TDI, bi-turbo, deosebit de economic si silentios.
Le Mans Prototype, cu o putere maxima de peste 650 CP si mai mult de 1100 Newton metri cuplu, intrece semnificativ puterea modelelor de curse precedente Audi, inclusiv performantele predecesorului sau victorios, R8. Audi se aventureaza intr-un taram inca neexplorat al motoarelor diesel construind un propulsor V12 realizat in intregime din aluminiu. La fel cum a procedat Audi si cu tehnologia TFSI care initial a triumfat la Le Mans inainte de a fi preluata in productia de serie, este de asteptat ca in viitor clientii Audi sa beneficieze de experienta acumulata in motorsport.
Functionare rafinata
"Cu A8 4,2 TDI quattro, Audi construieste deja una dintre cele mai puternice masini diesel din lume", a explicat Martin Winterkorn, presedintele Consiliului de Administratie al lui Audi, la prezentarea lui R10 de la Paris. "Proiectul Le Mans le va permite specialistilor nostri sa obtina si mai mult din posibilitatile oferite de tehnologia TDI. In aceasta perioada, unul din doua Audi vandute este echipat cu motor diesel. Ne asteptam ca procentajul masinilor diesel sa creasca semnificativ in viitor".
Motorizarea V12 TDI a prototipului R10, ce este echipata cu doua filtre de particule, este foarte greu de recunoscut ca fiind un diesel datorita functionarii foarte rafinate. Inginerii Audi au dus caracteristicile motorizarilor TDI ale masinilor de strada la un nivel foarte ridicat. Presiunea de injectie depaseste cu usurin