Documente:
Analiza APIA
(14.12.2005) PDF
In primele 11 luni ale anului 2005, vanzarile de autovehicule pe piata romaneasca au crescut cu 46,4 procente, comparativ cu perioada similara a anului trecut, fiind vandute 235.898 unitati, fata de doar 161.171 unitati vandute in aceeasi perioada a anului 2004, potrivit datelor furnizate miercuri de catre Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA).
Dacia este in continuare lider in clasamentul celor mai bine vandute marci din Romania.
In clasamentul marcilor (autoturisme plus vehicule comerciale), Dacia este de departe lider de piata, cu 105.293 unitati vadute in primele 11 luni ale anului curent, detinand in prezent o cota de piata de 44,6 procente. Urmeaza Renault, cu o cota de piata de 9,5 procente, Skoda cu 5,8 procente si Volkswagen cu cinci procente.
Numai in luna noiembrie a anului 2005, au fost vandute 10.244 autoturisme, marca Dacia.
La autoturismele din import, lider in clasamentul marcilor este in continuare Renault, urmat de Skoda si Volkswagen. Astfel, in primele 11 luni ale anului 2005, Renault a inregistrat vanzari de 20.011 unitati, in crestere cu 110,7 procente fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Si in clasamentul pe modele, pozitiile au ramas neschimbate fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu Renault Clio si Megane pe primele locuri in topul vanzarilor, in primele 11 luni ale lui 2005, fiind vandute 11348 unitati si respectiv 7390 unitati.
Cele mai active segmente ale pietei auto din Romania, in privinta vanzarilor, au fost autoturismele si autobuzele care au inregistrat cresteri de 53,7 procente si respectiv 52,3 procente. Astfel, in primele 11 luni ale anului 2005, au fost vandute 197.967 autoturisme, fata de doar 128.761 autoturisme vandute in aceeasi perioada a anului pre