Prima ta carte de publicistica, Dans de Bragadiru. Cum se vede Romania in direct, a aparut la initiativa Editurii Polirom. Care este povestea acestei noi carti de publicistica, Fiare vechi, publicata in anul in care ai implinit 30 de ani?
E o poveste similara. Cind Polirom mi-a propus sa adun intr-un volum textele din Dilema veche, am fost destul de rezervat. Silviu Lupescu m-a convins spunindu-mi ca, puse cap la cap, textele din Dilema veche intregesc un soi de fotografie a Romaniei de astazi. Silviu Lupescu mi-a spus ca fotografiez foarte bine ceea ce se intimpla astazi. Acum, in siajul succesului pe care l-a avut Dans de Bragadiru, am hotarit sa facem si un al doilea volum de publicistica, Fiare vechi. De data aceasta, am strins in volum nu doar textele din Dilema veche, cit si articolele din Cotidianul. Le-am pus si pe cele din Cotidianul cu constatarea amara ca foarte multe dintre previziunile facute ca editorialist, ca redactor-sef la Cotidianul au ajuns din nefericire sa se adevereasca in timp. Spun din nefericire pentru ca nu sint lucruri foarte bune in zona politicului din Romania.
- Eu n-am ragazul si tihna scriitorului
Date statistice oficiale, prezentate la Tirgul Bookarest 2005 pentru perioada septembrie 2004-iunie 2005, arata ca in topul vinzarilor de carte esti pe locul al treilea, dupa De ce iubim femeile de Mircea Cartarescu si Despre ingeri de Andrei Plesu. Le-ai tras-o celorlalti autori?
E gresit sa gindim asa. Trebuie sa ne intelegem asupra unui lucru: nu stiu cita valoare este in aceste texte. Unele imi plac si mie, la altele am mici obiectii. Sint si texte care se puteau scrie mult mai bine. Sint convins ca la succesul acestei carti a contribit si curiozitatea oamenilor. Tipul ala incrincenat de pe micul ecran, cu doua bile, una alba, una neagra, iata ca si scrie! Hai sa vedem ce scrie! Cea mai mare b