Majoritatea masinilor de serviciu cu care circula politistii rutieristi din Timis au parcurs, fiecare, intre 200.000 si 250.000 de kilometri. Teoretic, ar trebui sa le dea la casat. Practic, nu-si permit.
Noroc ca, dintre cele 27 de automobile ale Serviciului si Biroului Politiei Rutiere, 16 sunt Volkswagen Passat sau Vento, adica, masini care nu au o perioada de casatie, desi si-au depasit numarul de kilometri. Restul sunt Dacii Solenza cu care politistii sunt nevoiti sa se descurce 24 din 24 de ore. Partea proasta la acestea este ca, dupa cinci ani trebuie casate. Agentii si ofiterii de la Biroul Politiei Rutiere Timisoara au la dispozitie doar noua masini pentru a patrula prin oras si a interveni in caz de accidente. Toate depasite din punct de vedere calitativ, avand in vedere ca multe dintre ele au parcurs peste 250.000 de kilometri de cand au fost date in folosinta. "Ar trebui schimbate toate, in afara de doua Volkswagen Passat, din 2002. Am avea nevoie de inca cel putin cinci automobile, iar in conditiile in care cele vechi ar fi schimbate, de vreo 12", spune subcomisarul Dumitru Domasnean, seful Biroului Politiei Rutiere.
Cel mai vechi autovehicul din dotarea politistilor, un Renault, vechi de 12 ani, are peste 300.000 de kilometri, insa a fost casat zilele trecute. Politistii din Timisoara mai au in dotare si patru motociclete din 1991, care si-au depasit si ele "termenul de valabilitate", avand fiecare cate 50.000 de kilometri parcursi.
Oamenii legii de la Serviciul judetean al Politiei Rutiere au in dotare alte 18 automobile. Cel mai nou este un automobil Dacia Logan din 2004. Restul sunt Volkswagen si Dacii Solenza. Dintre acestea sase au fost repartizate politistilor rutieristi din Lugoj, Deta, Jimbolia, Faget, Sannicolau Mare si Buzias. "Se uzeaza, pentru ca in mod normal sunt folosite in doua schimburi, adica in jur de 16 ore pe zi. Alt